Förlossnings berättelse.

I vecka 37+2 så satte det igång.

Den 10/8-2011

Vid middagen så kännde jag en kraftig sammandragning, men den gick om och jag vart piss nödig, gick på toa då jag känner att det börjar rinna.Jag tänkte direkt att det var vattnet som gått.Men det var det inte, jag hade börjat blöda.Så jag sa till carolina att packa sina saker som hon ville ha med till farmor. Sen ringde jag in till förlossningen och dom sa att vi skulle komma in så vi packade min väska färdigt och for å lämnade carolina hos farmor. Vi var inne på förlossningen kring 19. Då fick vi kolla en kurva och jag hade kraftiga sammandragningar. Sen kom läkaren in och kännde och han ville kolla ett ulta så det inte var från fostret det blödde, men det var det inte. Fick ett rum och dom började koppla upp mig. Kring 19.45 hade jag kraftiga verkar. Sen så låg jag och kämpade med värkarna. Jag tog bara lustgas det var min bästa vän. Sen kring 22.30 så fick jag en sovdos, så jag skulle slappna av tills det var dax att börja arbeta på riktigt. Kring 01.15 så var det dax med kraftiga värkar igen. 01.30 så kollade dom hur mycke jag var öppen, då var jag öppen 5cm sen tog dom hål på hinnan och efter 3 kryskvärkar 17 minuter så låg det en underbar liten tjej på min mage. Hon skrek så jag visste att allt var bra. Hon fick sitt namn på en gång Nova.


Kommentarer
Postat av: Linda - Mamma till Sixten

Nej det kan lätt bli en del trillskande..



Skönt att det ändå verkar ha gått ganska fort då lilla Nova kom till världen :)

2011-10-24 @ 22:02:18
URL: http://tolftefebruari.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0